اوچا- افغانستان-بیش-از-میلیارد-دالر-کمک-نیاز-دارد

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل (اوچا) می‌گوید بیش از نیمی جمعیت افغانستان  در سال ۲۰۲۴ برای زنده‌ماندن، نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ اوچا در تازه‌ترین گزارش خود گفته است 23.7 میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارد و نهادهای امدادرسان کمک‌رسانی چند وجهی برای 17.3 میلیون نفر را در اولویت قرار داده اند.
این نهاد گفته است که کمک‌های غذایی، آب‌ آشامیدنی سالم، مراقبت‌های صحی، آموزش، رسیدگی به نیازهای حاد در زمینه‌ بهداشت، حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر، به‌ویژه زنان و کودکان و افراد دارای معلولیت از اولویت‌های کلیدی نهادهای امدادرسان است.
اوچا افزوده است که برای کمک‌رسانی به این افراد در سال ۲۰۲۴، به ۳.۰۶ میلیارد دالر کمک نیاز است.
دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل در گزارش خود آرده است که افغانستان همچنان با پی‌آمدهای دهه‌ها جنگ، بحران اقلیمی، بلایای طبیعی مکرر، فقر ریشه‌دار و موانع بر سر راه مشارکت زنان در زندگی عمومی دست‌وپنجه نرم می‌کند.
اوچا افزوده است که افغانستان «یک وضعیت اضطراری حفاظتی» با سطوح بالایی از جابه‌جایی طولانی‌مدت، آلودگی با ماین و مواد منفجره، محدودیت بر آزادی رفت‌و‌آمد، افزایش خطرات خشونت مبتنی بر جنسیت، کار و ازدواج زودهنگام کودکان و افزایش نیاز به حمایت‌ها در زمینه‌ سلامت روانی و اجتماعی است.
در گزارش این نهاد آمده است که در افغانستان امروزی زنانی که سرپرست خانواده‌ها هستند «آسیب‌پذیرترین» گروه جمعیتی در مقایسه با مردان هستند.
این نهاد افزوده است خانواده‌هایی که سرپرست آنان زن هستند، بیشتر به استراتژی معیشتی اضطراری متکی هستند و گزارش‌ها افزایش ازدواج زودهنگام دختران، نرخ بالای ناامنی غذایی و کار کودکان در میان این خانواده‌ها را نشان می‌دهند.
اوچا در گزارش خود گفته است که نزدیک به نیمی جمعیت افغانستان در فقر زندگی می‌کنند و میزان فقر در میان زنان افغانستان بیشتر است.
دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل گفته است که افغانستان همچنان با بحران ناشی از تغییرات اقلیمی نیز مواجه است و از میان 34 ولایت ۲۵ ولایت با خشک‌سالی مواجه اند.
اوچا افزوده است که بلایای طبیعی نیز نیازها را در افغانستان افزایش داده است و سه زمین‌لرزه‌ی پیاپی در هرات ۲۷۵ هزار نفر را به حمایت فوری در زمینه‌ سرپناه نیازمند کرده است.
این در حالی است که دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) در سال ۲۰۲۳ میزان افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان را ۲۸.۸ میلیون نفر اعلام کرده بود.

اوچا: افغانستان بیش از 3 میلیارد دالر کمک نیاز دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد